E-Shop

Trenger du hjelp?

Masker for barn: løsninger fra en Fleurus-produsent.

Det er foreløpig ingen planer om at Deltrian skal produsere munnmasker for barn. Men Fleurus-selskapet tilbyr løsninger.

Publisert 05.12.2021

Kontakt oss

Siden fredag ​​har det vært hastverk med munnmasker for barn. Dette er konsekvensen av avgjørelsen til CoDeCo som bestemte at de yngste skulle ha dem på seg i timen fra fylte 6 år. Dette er ikke uten at det skaper forsyningsproblemer, i hvert fall for øyeblikket. Øynene vender mot det deltrianske samfunnet. I 2020, møtt med mangel på masker på høyden av pandemien, hadde Wallonia dannet seg med selskapet basert i Fleurus, et selskap dedikert til produksjon av masker.

Derfor spørsmålet: vil hun nå gå over til en ny type produksjon spesifikk for de yngste? Svaret er nyansert.

"Det er foreløpig ikke besluttet å produsere masker for barn hjemme. "

Jean Kalyvas, markedssjef i Deltrian

Han gir flere begrunnelser for denne avgjørelsen.

Først må en av de fire produksjonslinjene for voksenmasker tilpasses.

"Men etter en periode hvor kun én linje fortsatt var i drift, er de fire foreløpig i nesten ferdig produksjon. "

Jean Kalyvas, markedssjef i Deltrian

Tilpasning vil også kreve en ny investering som i det minste bør hentes inn. Det gjenstår å se om bruken av masken som er pålagt barn vil vare utover juleferien. Til slutt vil markedet sannsynligvis svare på etterspørselen ganske raskt.

Selskapet ønsker å være forsiktige, men har likevel til hensikt å fortsette å møte samfunnets behov. Allerede på lørdag, på Rive Gauche kjøpesenter i Charleroi, delte den ut masker ferdigstilt av “kompiser”, disse små enhetene som gjør at strikkene kan strammes bak ørene for å tilpasse masken til ansiktet.

"For øyeblikket er ideen vår å tilby pakker med 15 borgermasker, vaskbare 25 ganger, med tillegg av kompiser. Dette vil tillate barn å bli beskyttet gjennom hele skoleåret til en liten kostnad. "

Jean Kalyvas, markedssjef i Deltrian

En annen vei som Deltrian vurderer er å produsere voksenmasker hvis ledninger vil bli forkortet.

"Vi henvendte oss også til tre av våre leverandører som kanskje kunne gi oss masker for barn som ikke bare må oppfylle juridiske standarder, men også de som vi pålegger våre egne produkter. "

Jean Kalyvas, markedssjef i Deltrian

En mer global løsning, som vi forstår, vil avhenge av utviklingen av pandemien og den resulterende økonomiske konteksten.

Alle produksjonslinjer startet på nytt

De siste ukene har maskeproduksjonsaktiviteten gjenopptatt tydelig hos Deltrian. Dette er konsekvensen av helsetiltakene som ble tatt av myndighetene med gjenoppblomstringen av pandemien.

"Vår maksimale kapasitet er 1,5 millioner per uke. Vi er på 1 million. To team – rundt tjue personer – driver produksjonslinjene, mot maksimalt tre. To andre aktivitetsområder opplever en topp: luftrensere (integrering av et virucid) og CO2-detektorer "i henhold til lovlige standarder. "

Etterspørselen er enorm!

Kilde: Fremtiden: Masker for barn: løsningene til en produsent av Fleurus

Forfatter: Benoît Wattier

Kontakt oss

Har du spørsmål? Vårt team er her for å hjelpe deg.

Våre eksperter er tilgjengelige for å svare på alle dine spørsmål.

Kontakt vår ekspert