Hulp nodig?

Maskers voor kinderen: oplossingen van een Fleurus-fabrikant.

Er zijn op dit moment geen plannen voor Deltrian om mondmaskers voor kinderen te vervaardigen. Maar het bedrijf Fleurus biedt oplossingen.

Gepubliceerd op 05.12.2021

Contacteer ons expert

Sinds vrijdag is er een stormloop op mondmaskers voor kinderen. Dit is het gevolg van de beslissing van de CodeCo die besliste dat de jongsten, vanaf 6 jaar, ze in de klas moesten dragen. Dit gaat niet zonder leveringsproblemen, althans op dit moment. Ogen richten zich op de Deltrische samenleving. In 2020, geconfronteerd met een tekort aan maskers op het hoogtepunt van de pandemie, had Wallonië samen met het bedrijf in Fleurus een bedrijf opgericht dat zich toelegt op de productie van maskers.

Vandaar de vraag: gaat ze nu overstappen op een nieuw type productie specifiek voor de allerkleinsten? Het antwoord is genuanceerd.

"Vooralsnog is er niet voor gekozen om mondkapjes voor kinderen thuis te produceren. "

Jean Kalyvas, Marketingmanager van Deltrian

Hij geeft verschillende redenen voor deze beslissing.

Eerst zou een van de vier productielijnen voor maskers voor volwassenen moeten worden aangepast.

"Echter, na een periode dat er nog maar één lijn in bedrijf was, zijn de vier momenteel bijna volledig in productie. "

Jean Kalyvas, Marketingmanager van Deltrian

Aanpassing vergt ook een nieuwe investering die in ieder geval moet worden terugverdiend. Het valt nog te bezien of het dragen van het aan kinderen opgelegde masker na het einde van de kerstvakantie zal duren. Ten slotte zal de markt waarschijnlijk vrij snel op de vraag reageren.

Het bedrijf wil voorzichtig zijn, maar wil toch blijven voorzien in de behoeften van de samenleving. Al op zaterdag werden in het winkelcomplex Rive Gauche in Charleroi maskers uitgedeeld die door “buddies”, deze kleine apparaten waarmee de elastieken achter de oren kunnen worden aangetrokken om het masker aan het gezicht aan te passen.

"Op dit moment is ons idee om pakketten van 15 burgermaskers aan te bieden, 25 keer wasbaar, met toevoeging van maatjes. Zo kunnen kinderen tegen een kleine vergoeding het hele schooljaar beschermd worden. "

Jean Kalyvas, Marketingmanager van Deltrian

Een andere mogelijkheid die Deltrian overweegt, is om maskers voor volwassenen te produceren waarvan de koorden zouden worden ingekort.

"We hebben ook drie van onze leveranciers benaderd die ons misschien kunnen voorzien van mondkapjes voor kinderen die niet alleen aan de wettelijke normen zullen moeten voldoen, maar ook aan de normen die we aan onze eigen producten opleggen. "

Jean Kalyvas, Marketingmanager van Deltrian

Een meer globale oplossing zal, zoals we begrijpen, afhangen van de evolutie van de pandemie en de daaruit voortvloeiende economische context.

Alle productielijnen zijn weer opgestart

Sinds een paar weken is de productie van maskers duidelijk hervat bij Deltrian. Dit is het gevolg van de gezondheidsmaatregelen die de autoriteiten hebben genomen bij de heropflakkering van de pandemie.

"Onze maximale capaciteit is 1,5 miljoen per week. We zitten op 1 miljoen. Twee teams – zo’n twintig man – runnen de productielijnen, in plaats van maximaal drie. Twee andere activiteitsgebieden kennen een piek: luchtreinigers (met integratie van een virucide) en CO2-detectoren "volgens wettelijke normen. "

De vraag is enorm!

Bron: De toekomst: Maskers voor kinderen: de oplossingen van een fabrikant van Fleurus

Auteur: Benoît Wattier

Contacteer ons expert

Heeft u vragen? Ons team staat voor u klaar om u te helpen.

Onze experts staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.

Neem contact op met onze expert