Hulp nodig?

Het bedrijf Deltrian, gevestigd in Fleurus, produceert virusdodende maskers en luchtreinigers.

De CEO zet hiervoor in op innovatie door een nieuw assortiment virusdodende maskers en luchtreinigers aan te bieden voor de horeca.

Gepubliceerd op 02.04.2021

Flitres - Mia Air H14 1 | Deltrian Protective

1.

Verminderde productie

2.

Innovaties

James Amsens's picture

James Amsens

Account Manager

Contacteer ons expert

Dat was een jaar geleden, bijna tot op de dag van vandaag. De Waalse regering, wanhopig om geen chirurgisch masker meer op de wereldmarkt te vinden, roept lokale bedrijven op om te helpen. Deltrian krijgt het telefoontje vijf op vijf en begint aan het avontuur met bijna geen ervaring in de materie.

"We dachten dat we met onze expertise op het gebied van filtratie waarschijnlijk konden helpen. En te midden van een wereldwijd tekort aan grondstoffen hadden we het voordeel dat we konden terugvallen op onze eigen leveranciers. We hebben dan ook gehoor gegeven aan de aanbesteding en onze aanvraag werd gehonoreerd. "

Timothée De Greift, CEO van Deltrian International

In minder dan twee maanden heeft Deltrian Protective Equipment, een 49% dochteronderneming van de SRIW en de Sogepa, wordt opgezet terwijl we in Fleurus plaats maken voor de productie van maskers per eenheid.

"De machines zijn in Duitsland vervaardigd op basis van in China ontwikkelde productiemethoden. Voor een keer waren het de Europeanen die zich lieten inspireren door wat we daar doen om het hier te produceren. Op 5 juni hebben we ons eerste chirurgische masker gestempeld en sindsdien zijn we niet meer gestopt. "

Verminderde productie

Het wereldwijde tekort, de verplichting om een ​​masker te dragen en de noodzaak om kwaliteitsapparatuur aan te bieden aan het zorgpersoneel hebben Deltrian geholpen om zijn activiteit te ontwikkelen om tot 1,5 miljoen maskers per week. Maar vandaag, als de epidemie nog lang niet voorbij is, hebben de Aziatische landen hun greep op de markt herwonnen.

"We hebben de productie teruggebracht tot 1 miljoen maskers per week, voegt de CEO toe. We hebben contracten die ons productie garanderen tot half mei, maar daarna is het onbekend. De enige zekerheid is dat we qua prijs niet kunnen concurreren met de Aziatische markt. Ook al zijn onze producten van een totaal andere kwaliteit, onze maskers zijn zo'n 30% duurder, wat op de lange termijn niet houdbaar is. Maar we geven niet op. Integendeel, we zijn de "overlevingsmodus" ingegaan met de reële hoop om dankzij onze innovaties nieuwe afzetmogelijkheden te vinden. "

Innovaties

Deltrian Protective Equipment wil de strijd tegen het coronavirus voortzetten door hoogtechnologische producten aan te bieden die voorzien in een reële behoefte. Zo begon het bedrijf maskers < sterke>viruciden< te produceren /strong> die extra bescherming bieden, met name door overdracht door handen en voorwerpen (zak, tassen, enz.) die in contact komen met het masker te voorkomen.

"Dankzij een koude plasmatechnologie, ontwikkeld door onze Luxemburgse partner NMPG, wordt citroenzuur in kleine hoeveelheden geprojecteerd en dient het als een barrière tegen het virus dat daar komt te sterven. Citroenzuur heeft het voordeel dat het virusdodend is en volkomen onschadelijk voor de gezondheid en de huid. "

Timothée De Greift, CEO van Deltrian International

Het bedrijf verkoopt ook comfortabelere “burger”-maskers en wasbaar waarvan de effectiviteit toeneemt met wassen of zelfs medisch siliconenmasker meer bedoeld voor de wereld van werk. Ten slotte brengt de nieuwste innovatie die het bedrijf heeft ontwikkeld het nog dichter bij zijn kernactiviteiten: een luchtfiltratie-apparaat dat in enkele minuten een ruimte van 125 m2 zuivert van fijne deeltjes maar ook van virussen.

"Er zijn andere apparaten van dit soort, maar de onze steekt gewoon in een stopcontact en kan vanwege zijn formaat heel goed in kantines of eetkamers worden geplaatst. We hebben onlangs ook een ontmoeting gehad met spelers in de horecasector die interesse toonden met het oog op de deconfinement. "

Timothée De Greift, CEO van Deltrian International

Met 3.000 euro per filterkolom blijft dit een aanzienlijke kost voor restaurants of de scholen behalve Timothée De Grieft gelooft erin.

"We kunnen onszelf nooit 100% beschermen tegen een virus, maar ons doel is om een ​​zo groot mogelijke barrière op te werpen tussen het virus en ons."

James Amsens's picture

James Amsens

Account Manager

Contacteer ons expert

Heeft u vragen? Ons team staat voor u klaar om u te helpen.

Onze experts staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.

Neem contact op met onze expert